Uncategorized

När skivan slutar spela…

Jag är nyss hemkommen från en mycket trevlig kräftskiva. Det är intressant att se hur människor äter, framför allt något så komplicerat som kräftor. Det är mycket småpill, och ett hårt skal som ska brytas upp. Dessutom är det lite kladdigt. Hur vi äter kanske säger något om vår personlighet?

Damen framför mig plockade fram en nötknäppare ur handväskan, och försökte med sammanpressade läppar att bryta sig in i kräftan. Här fanns således planering och envishet. Någon vände på bordskniven och började klubba maten på stenåldersvis. Ljudet av den klingande tallriken fick oss alla att tystna, i väntan på det tal som aldrig kom. Andra höll på etiketten och varken syntes eller hördes.
_____Själv är jag en sån där som vill ha nära till naturen. Jag vill känna kräftan! Bryta upp dess skal med fingrarna, eller tänderna, känna det bryta samman… kras… och sältan rinna ut mellan läpparna. Det ska vara direkt, här, nu, kladdigt, nära och passionerat! Hit med desserten!

Är det kanske så vi lever våra liv, på samma sätt som vi bryter oss in bakom skalet på en kräfta? Vissa tar för sig av livet som det är, smutsar ner sin själ och sina fingrar med brinnande lust, medan andra ännu kämpar med att knäcka nöten i en analys av vad livet verkligen är. De osynliga sitter där ute på parkbänken, sover i trapphusen och varken syns eller hörs.

Jag hoppas innerligt att min själ ska vara fullständigt nedsolkad, både av livets sälta och dess sötma, dagen då jag lägger ifrån mig servetten för att gå.

About BMA-student

BMA-student

Diskussion

4 thoughts on “När skivan slutar spela…

  1. Såg din kommentar på Clairepeek blogg … en intressant plats genom mgic av Internet (Google Translator) jag kan få en del av innebörden av er inlägg.
    Jag inte talar svenska, måste förlita sig på Google, gud vet hur detta kommer att komma ut! lol
    Ändå är jag säker på två saker:
    den Wakefield Läran är kultur neutral
    den slumpfaktor som införs genom att förlita sig på en dator att översätta kommer att leda till intressanta interaktioner

    Posted by clarkscottroger | 26 augusti, 2011, 02:23

Kategorier

Copyright

MyFreeCopyright.com Registered & Protected
